خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/22 - 18:45
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
شافعی در دیدار با سفیر تاجیکستان در تهران:

استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی برای توسعه روابط تهران و دوشنبه ضروری است

مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی با تأکید بر نقش پارلمان‌ها در توسعه و گسترش همکاری‌ها و پیشبرد اهداف ایران و تاجیکستان، ابراز امیدواری کرد تا استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی شتاب بیشتری گرفته و در آینده طرفین از این ظرفیت نادیده گرفته شده، به طور حداکثری بهره‌برداری کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نظام‌الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران، صبح امروز (چهارشنبه 22 آذرماه) به منظور گفتگو در خصوص توسعه همکاری‌های پارلمانی با کاظم شافعی مدیرکل بین الملل مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.



شافعی مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار با مثبت ارزیابی کردن سطح روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان گفت: مناسبات دو کشور طی چند سال اخیر رو به رشد بوده و انتظار داریم تبادل هیئت‌های سیاسی و پارلمانی بلندپایه بین دو کشور بیش از پیش استمرار یابد.



وی در ادامه با تأکید بر نقش پارلمان‌ها در توسعه و گسترش همکاری‌ها و پیشبرد اهداف دو کشور، ابراز امیدواری کرد تا استفاده از ظرفیت دیپلماسی پارلمانی شتاب بیشتری گرفته و در آینده طرفین از این ظرفیت نادیده گرفته شده، به طور حداکثری بهره‌برداری کنند.



مدیرکل بین‌الملل مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به تحولات غرب آسیا و جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم غزه، بر تلاش تمامی کشورها برای توقف حملات ددمنشانه این رژیم اشغالگر تاکید کرد.



نظام‌الدین زاهدی سفیر جمهوری تاجیکستان در تهران نیز در این دیدار ضمن اشاره به روند رو به رشد روابط کشور در زمینه‌های مختلف بر اهمیت نقش مجالس دو کشور در جهت ارتقاء سطح روابط در حوزه‌های مختلف تاکید کرد و گفت: دولت و پارلمان تاجیکستان برای تقویت و تحکیم مناسبات با ایران آمادگی دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 373093
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار